آمازون برای تحویل کالا وارد خانه مشتری خواهد شد

آمازون سرویس جدید تحویل کالایش را به صورت آزمایشی در بخش هایی از ایالات متحده راه اندازی کرده است، در سرویس Amazon Key Home Delivery راننده ها و تحویل دهنده های آمازون برای تحویل کالا در محل بدون نیاز به حضور خریدار با داشتن کلید خانه او، بسته سفارشی او را در نقطه ای از قبل تعیین شده در خانه اش قرار می دهند.این فرآیند از در یک دوربین فیلم برداری متصل به اینترنت به صورت لحظه ای ثبت می شود.البته آمازون تضمین کرده است که هنگام بازگشت مشتریانش به خانه هایشان با تحویل دهنده ای که روی مبل خانه لم داده اند روبرو نخواهند شد.

مشتریان سرویس Amazon Key‌ با استفاده از اپ موبایل تحویل کالا را مشاهده می کنند.

سرویس Amazon Key پا را فراتر گذاشته و در همکاری با شرکت Airbnb خدماتی مانند تمیز کردن خانه ها و تحویل کلید خانه به اجاره کنندگان را نیز ارائه خواهد داد. در این سرویس نیز صاحبان منازل به صورت آنلاین از اتفاقاتی که در خانه شان رخ می دهد باخبر هستند.

از زمان راه اندازی این سرویس مشکلاتی نیز گزارش شده است، از جمله مشتریانی که ‍محل امن تحویل کالا را در حیاط خانه یا جلوی درب ورودی تعیین کرده اند و عملا به عابران پیاده اجازه سرقت بسته هایشان را داده اند. به نظر می رسد آمازون باید برای رفع این چالش ها راهکارهایی در نظر بگیرد. ممکن است با نصب یک قفل روی بسته ها بتواند از پس این چالش بر آید.

در این بین مسائل مربوط به حریم خصوصی مشتریان هم به یک چالش جدی بدل شده است. دوربین های Cloud Cam آمازون تصاویری از داخل خانه مشتریان را ضبط و پخش می کنند و امکان به سرقت رفتن این تصاویر هنگام ارسال یا پس از آن از سوی هکرها وجود دارد. ممکن است دوربین های آمازون تصاویری از لحظه های خصوصی ساکنین خانه را ثبت کنند شبیه تصاویر خصوصی از جنیفر لاورنس، بازیگر زن مطرح هالیوود که چند سال پیش منتشر شد.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برخی از مشتریان

افتخار میکنیم میزبان بهترین ها هستیم