بررسی بهترین روش های خدمات پست درب منزل

در این مقاله قصد داریم به بررسی موضوع خدمات پست درب منزل بپردازیم.

با پیشرفت علم تجارت الکترونیک بسیاری از شهروندان خود را با جامعه به روز کرده و خرید های آنلاین را جایگزین خرید های سنتی و فیزیکی نموده اند. از این رو پست تحویل درب منزل اهمیت بالایی پیدا کرده و می تواند در سریع ترین زمان و تنها با پرداخت مبلغی ناچیز سفارشات عموم مردم را به دستشان برساند.

اداره پست در سراسر کشور شعبه دارد و خدمات آن محدود به موقعیت مکانی خاصی نمی شود در نتیجه قادر خواهید بود به واسطه یکی از این شعبات فعالیت های ارسال بار را برای شهر های کوچک و حتی روستاها را پیگیری و به انجام برسانید.

انواع بارهای ارسالی توسط مشتریان برای پست درب منزل

در طول سال مشتریان ممکن است نسبت به ارسال بار از یک منطقه به سایر نقاط کشور در انواع مختلفی اقدام نمایند که با توجه به تجهیزات مورد نیاز و سختی کار برای هر بخش از بار هزینه پست درب منزل متغیر تعیین می گردد.

برخی از این موارد به شرح زیر می باشند:

  • بار های سبک و کم حجم مانند مواد غذایی، لباس و…
  • بار های سنگین و بزرگ مانند مبلمان، سرویس خواب، لوازم آشپزخانه و…
  • لوازم شکننده و آسیب پذیر مانند آینه، سرویس غذاخوری، لوستر و…
  • لوازم آسیب رسان و خطرناک مانند شیشه الکل، نشت گیر و دیگر موارد خاص
  • لوازم الکترونیکی حساس مانند لپتاپ، تلویزیون، موبایل و…
  • محصولات فاسد شدنی مانند پروتئینی ها، خوراکی های دریایی و…

بسته بندی

یکی از خدمات پست بسته بندی بارهای مشتریان مطابق با استاندارد های روز و بسته بندی اکسپرس می باشد. با این حال فرآیند مذکور هزینه هایی را به دنبال دارد که مشتریان را به پرداخت وجه آن در پایان فعالیت متحمل می سازد. اگر که لوازم مربوطه به موقعیت مکانی خارج از کشور ارسال شود قطعا بسته بندی اهمیت بیشتری میابد و به نسبت مبالغ را بر روی نمودار صعودی قرار خواهد داد.

خودروی باربری

قاعدتا نمی توان برای باربری لوازم مختلف از یک نوع خودرو استفاده کرد. بنابراین یکی از خدمات پست انتخاب مناسب خودرو به منظور کاهش هزینه های مشتریان و سالم رسیدن سفارشات می باشد. از این رو ابعاد خودرو بایستی در نظر گرفته شود. همچنین لازم است در صورتی که بخشی از بار مواد غذایی فاسد شدنی است و برای ارسال به خارج از شهر برای آن برنامه ریزی شده نسبت به تهیه خودرو های سرد کن و یخچال دار اقدام شود.

تحویل بار

از دیگر خدمات پست تحویل کامل بار در مقصد می باشد و همچنین دریافت امضاء یا رضایت نامه مبنی بر تحویل توسط مشتری الزامی است تا کارکنان بتوانند در صورت بروز حادثه یا سوء تفاهمی سخنان خود را اثبات کرده و زیانی شامل حال هیچ یک از طرفین معامله نشود و همچنین ارسال کننده بار با مشاهده رسید اطمینان کافی از تکمیل مراحل نقل و انتقالات داشته باشد.

درب منزل

پست پرداخت درب منزل چه شرایطی دارد؟

در برخی از فروش های اینترنتی مشتری اعتماد کامل به فروشنده ندارد که البته امری طبیعی است بنابراین خرید خود را در صورتی نهایی می کند که پرداخت وجه درب منزل یا (پرداخت در محل) باشد. اگر که در قوانین معاملاتی به این نکته اشاره شده باشد مسئولین پست موظف اند پس از تحویل پست درب خانه از تحویل گیرنده بار در محل مبلغ کالا را دریافت نمایند.

روش های ارسال محصولات پستی

تمامی مرسولات اداره پست به روش های مختلفی و با هزینه های متغییر ارسال می شوند که انتخاب از میان این روش ها بر عهده مشتریان بوده یا تا حدودی از شرایط حاکم متاثر می گردد.

پست پیشتاز

این روش ارسال بار به عنوان سریع ترین پست درب منزل شناخته می شود. معمولا مشتریانی که این روش را برای تحویل بار انتخاب می کنند چیزی کمتر از 48 ساعت انتظار می کشند و قادر خواهند بود با کمک کد رهگیری وضعیت فعلی فرآیند کار را پیگیری نمایند.

پست سفارشی

یکی از پرطرفدار ترین روش های پست در ایران پست سفارشی می باشد. در صورت انتخاب این روش فرستنده و گیرنده می توانند با در درست داشتن قبض ارسال کالا یا نامه مراحل کار را دنبال کرده و از تمامی فعالیت ها با خبر شوند.

پست عادی

قدیمی ترین روش پست در ایران که تنها برای ارسال نامه کاربرد داشت پست عادی بوده است. این روش با این که سالیان طولانی از قدمت آن می گذرد هنوز هم طرفداران بسیاری دارد؛ برای آن که بتوانید با کمک این روش نامه های خود را به نقاط دیگر کشور برسانید لازم است تمبری بر روی نامه الصاق نمایید.

پست دو قبضه

در صورتی که ارسال کننده بار نگرانی هایی از جانب پست کالا یا نامه داشته باشد می تواند با انتخاب پست دو قبضه خیال خود را راحت کند. زیرا در این روش متصدی پست رسید دریافت شده از گیرنده را که مبنی بر تحویل بار می باشد در اختیار ارسال کننده قرار می دهد. معمولا هزینه این روش پست بالاتر است زیرا فرستنده نیز موظف به پرداخت وجه محموله اضافی می باشد.

پست یافته

این روش پست تنها به ارسال مدارک مقفود شده اختصاص دارد. زمانی که شخصی اسناد و مدارک مهمی را گم می کند قادر خواهد بود با مراجعه به اداره پست درخواست گم شده را به ثبت رسانده تا در صورت یافتن، آن با پست ویژه به آدرس شخص ارسال نمایند

 

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برخی از مشتریان

افتخار میکنیم میزبان بهترین ها هستیم