بررسی شرکت های پرداخت در محل و چگونگی فرآیند آن

امروزه افراد برای خرید کالا و یا خدمات دیگر مسیرهای مختلفی پیش رو دارند و به همین دلیل باید به مراکز خرید مراجعه نمایند یا اینکه از طریق تلفن و سایت های مختلف سفارش خود را انجام دهند. با گسترش اینترنت فروشگاه های آنلاین راه اندازی شدند که مشتری می تواند با مراجعه به آن ها خرید خود را انجام دهد، اما به دلیل وجود برخی افراد سود جو با راه اندازی فروشگاه های تقلبی، اعتماد به خریدهای اینترنتی حرف اول را می زد بنابراین برخی از فروشگاه های معتبر آنلاین این امکان را برای مشتریان خود فراهم کردند که پرداخت خود را در محل انجام دهند یعنی ابتدا خریدار مرسوله خود را دریافت نماید سپس هزینه را واریز یا پرداخت کند که شرکت های پرداخت در محل این امکان را برای مشتریان فراهم نموده است.

شرکت های لجستیکی نقش خیلی مهمی در رشد و توسعه این فروشگاه های آنلاین دارند و نقش مؤثری در ایجاد اعتماد میان مشتریان و این فروشگاه ها ایفا می کند.

 

در ادامه به بررسی شرکت های پرداخت در محل می پردازیم.

 

تیپاکس پرداخت در محل:

شرکت تیپاکس از جمله شرکت هایی است که پرداخت در محل تیباکس و پرداخت در محل را برای مشتریان خریدهای آنلاین فراهم نمود و با راه اندازی نمایندگی هایی در سراسر کشور امکان انتقال بار و سایر خدمات را برای هموطنان فراهم کرده است.

 

پرداخت در محل چگونه است؟

فرآیند کار تیپاکس و شرکت های پرداخت در محل دیگر به این صورت است که فروشگاه های آنلاین بر حسب میزان سفارش هایی که از طرف مشتریان دارند به صورت موردی و یا عقد قرارداد از خدمات شرکت های پرداخت در محل استفاده می کنند و تیم متخصص این شرکت کالای مشتری را به آدرس درج شده مشتری هنگام ثبت سفارش ارسال می کند و بعد از تحویل سفارش گیرنده آن با خیال راحت هزینه را پرداخت می کند.

 

پرداخت در محل دانا حمل:

سرویس پرداخت در محل یکی از سرویس های مورد نیاز فروشگاه ها است. اگر خریدار به هر دلیلی امکان پرداخت به صورت آنلاین نداشته باشد می تواند از این سرویس استفاده کند. شرکت دانا حمل این امکان را برای مشتریان عزیز فراهم کرده است که بعد از تحویل کالا نسبت به دریافت آنلاین وجه کالای خود اقدام کنند و تمایز سرویس COD  دانا حمل با سایر رقبا در این است که وجه کالای ارسالی شما بصورت آنلاین به حساب فرستنده/ فروشنده واریز می گردد و به هیچ وجه پول شما در حساب شرکت واریز نمی گردد و لحظه ای نزد شرکت نمی ماند.

دانا حمل یکی از شرکت های پرداخت در محل است که با استفاده از انواع سرویس های پستی و لجستیکی به رسیدن مرسوله در اسرع وقت با هزینه مناسب و سالم رسیدن به مقصد این امکان را فراهم نموده است.

 

نکاتی که برای دریافت خدمت پرداخت در محل باید توجه نمود:

  • مشتری باید تمام فیلدهای ضروری مربوط به اطلاعات را در هر کدام از درگاه های فروش آنلاین یا آفلاین با دقت تکمیل نماید.
  • مشتریان حقیقی جهت استفاده از پرداخت در محل باید کد ملی، نام و نام خانوادگی فرستنده، آدرس کامل، کد پستی، شماره همراه، شماره شبا و فرم قرارداد الکترونیکی را با دقت تکمیل نماید.
  • مشتریان حقوقی باید نام شرکت، شناسه ملی شرکت یا کد اقتصادی، مشخصات همه اعضای هیأت مدیره و مدیر عامل، آدرس کامل، کد پستی، شماره تماس، شماره شبا شرکت و فرم قرارداد الکترونیکی را به درستی وارد کنند.
  • در پرداخت در محل همان مبلغی که هنگام سفارش کالا به مشتری اعلام می شود دریافت می گردد.
  • برخی از کالاها از خدمات ویژه از جمله خدمت ویژه جبران پرداخت در محل بهره مند می شوند و اینگونه مرسوله ها باید در بسته بندی های خاص و مورد تأیید شرکت پست قرار بگیرند.
  • مطابق توافق نامه سطح خدمت ویژه بسته بندی شرکت برای اجناس فابریک، غیر فابریک، اقلام نامتعارف از جمله مایعات و شکستنی ها نوعی بسته بندی تعریف می شود که شرکت مؤظف است آن ها را هنگام بسته بندی رعایت کند.
  • نماینده شرکت پست حتما باید محتویات داخل بسته را از نظر سلامت و عدم ممنوعیت ارسال، مشاده و تأیید نماید.
  • برخی از فروشگاه ها هزینه پست را بر عهده مشتری قرار می دهند و یا اینکه قیمت واقعی را بیان نمی کنند در صورتی که زمان سفارش این دو مورد به مشتری اعلام نشود زمان پرداخت در محل گیرنده هزینه کامل را پرداخت می کند ولی هزینه عودت و جبران خسارت از سمت فرستنده و تحویل بسته به ایشان صورت می گیر.
  • اگر چنانچه کالای ارسالی توسط شرکت های پرداخت در محل دچار خسارت شوند، مطابق قانون های تعریف شده بیمه مربوطه باید جبران خسارت صورت بگیرد.
  • بسته هایی که به هر دلیلی عودت داده می شوند باید توسط مأموران شرکت پرداخت در محل به دست فرستنده برسد و هزینه های تحمیل شده باید توسط فرستنده به طور کامل پرداخت شود.
  • شرکت های پرداخت در محل پس از دریافت وجه از گیرنده مؤظف هستند طبق توافق و قراداد فی مابین بعد از چند روز آن را به حساب فرستنده واریز کنند.
  • در صورت تأخیر در ارسال سفارش توسط شرکت های پرداخت در محل در اسرع وقت باید محدویت ها برطرف شوند و شرکت باید به تعهدات خود در این رابطه عمل کند.

خدمات پرداخت در محل

ارسال چه کالایی توسط شرکت های پرداخت در محل انجام نمی شود؟

  • کالاهای غیر قانونی و ممنوع شده توسط مراجع قانونی کشور یا توسط قانون های تعریف شده در شرکت های پرداخت در محل منع ارسال شده اند.
  • شرکت های پرداخت در محل در محدوده جغرافیایی تعریف شده توسط فرستنده و گیرنده مؤظف به انجام وظیفه هستند در غیر این صورت خدماتی توسط آن ها ارائه نمی شود.
  • در صورتی که محتوای بسته توسط نماینده شرکت تأیید نشود ارسال آن ممنوع می باشد.

معایب پرداخت در محل:

  1. یکی از معایب اصلی روش پرداخت در محل، گرفتن معنی واقعی فروش آنلاین است زیرا جامعه روز به روز به سمت فروش آنلاین می رود به طوری که تمام فرآیند خرید از جمله سفارش و دریافت کالا به صورت آنلاین صورت بگیرد به طوری که نیروی انسانی هیچ دخالتی نداشته باشد.
  2. یکی دیگر از معایب پرداخت در محل مشتری این است که شرکت و فردی که مأمور تحویل کالا است هزینه را دریافت می کنند پس شرکتی که برای این کار انتخاب می شود باید خیلی معتبر و قابل اعتماد باشد.

 

شما عزیزان اگر تمایل به خرید های اینترنتی و ارسال کالا به صورت اینترنتی و پرداخت در محل دارید، می توانید به سایت شرکت دانا حمل مراجعه بفرمایید و از بهترین خدمات ویژه این شرکت بزرگ بهره مند شوید.

 

 

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برخی از مشتریان

افتخار میکنیم میزبان بهترین ها هستیم