پست اکسپرس داخلی و خارجی

پست یکی از ضروری ترین نیازهای یک جامعه امروزی به شمار می رود و سالها است که خدمات پستی و ایجاد سرویس های مختلف پستی مانند پست اکسپرس به کمک مردم، تجار و کسبه آمده است تا بتوانند مرزهای گسترده تری را برای کسب و کار خود فراهم نمایند.

 

پست اکسپرس چیست؟

پست اکسپرس یکی از انواع سرویس های پست می باشد که مرسولات پستی را در زمان کوتاه با بیمه کامل و امنیت بالایی به مقصد می رساند. مرسولات پستی که به روش اکسپرس ارسال می شوند دارای سرعت و امنیت بیشتری نسبت به دیگر مرسولات در سرویس های دیگر پستی می باشد از اینرو ارسال مرسولات پستی با درجه اهمیت بالا را با این سرویس پستی به مقصد می فرستند.

پست اکسپرس دارای مزایای زیادی است که با توجه به آپشن های آن مورد توجه بسیاری قرار گرفته است. کارخانجات، تجار و افرادی که دوستان و آشنایانی در خارج از کشور دارند جزو طرفداران این سرویس پستی می باشند و عموما مرسولات خود را از این طریق برای آنها ارسال می کنند.

این پست در بخش داخلی و حتی بین المللی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. به دلیل امنیت بالای این سرویس ارسال اشیا گرانقیمت، وسایل الکترونیکی حساس، مدارک و اسناد مهم با این سرویس به مقصدهای مختلف فرستاده می شوند. در این سرویس ضمانت کامل در برابر مرسولات پستی به فرستنده داده می شود از اینرو بهترین روش و ایمن ترین راه برای رساندن بسته های پستی با ارزش می باشد.

 

پست اکسپرس داخلی:

در برخی مواقع لازم است تا مرسوله ای به صورت سریع السیر از مبدا به مقصد مورد نظر برسد در این زمان بهره گیری از پست اکسپرس داخلی پیشنهاد می شود. سرویس اکسپرس داخلی برای تجار و بازرگانانی که می خواهند مدارک و یا نمونه محصولات خود را برای مشتری در کوتاهترین زمان و با ایمنی بالا بفرستند بدون شک انتخاب این گزینه بهترین روش خواهد بود. پست اکسپرس داخلی همان پست سریع است که مرسوله یا بسته پستی شما در کوتاه ترین زمان ممکن به مقصد می رسد. سرویس اکسپرس داخلی را شرکت های حمل و نقل بین المللی نیز انجام می دهند. می توانید مرسولات خود را بیمه کنید تا در صورت ایجاد مشکل یا مفقود شدن از بیمه خسارت دریافت نمایید.

اکسپرس پست

همچنین ببینید: پست سفارشی | پست فوری | پست DHL | پست ویژه

 

پست اکسپرس چند روزه میرسه؟

یکی از سوالاتی که افراد قبل از ارسال بسته های پستی خود به داخل یا حتی خارج از کشور توسط سرویس اکسپرس دارند این است که بدانند پست اکسپرس چند روزه میرسه؟ در جواب به این سوال باید گفت در مرسولاتی که به خارج از کشور توسط این سرویس پستی فرستاده می شود به چند پارامتر بستگی دارد. در شرایط عادی مرسولات پستی بین 3 تا 5 روز پس از دریافت، به گیرنده تحویل می گردد.

 

پست اکسپرس هوایی:

پست اکسپرس هوایی به سرویس پستی که بسته ها و مرسولات را از راه هوایی به مقصد می رساند اطلاق می شود. هواپیما یکی از سریع ترین وسایل حمل و نقل و جابجایی محسوب می شود لذا یکی از بهترین و سریعترین  راه های سرعت بخشیدن به رسیدن مرسولات استفاده از روش پست اکسپرس هوایی است که البته هزینه نسبتا بالایی دارد.

اگر بخواهیم یکی از مهمترین مزایای این سرویس را نام ببریم سرعت انتقال مرسولات پستی می باشد. تحویل درب به درب یکی از ویژگی های ارسال کالا با این سرویس است.

این سرویس امکان این را برای مشتریان فراهم آورده است که مرسوله پستی خود را درب منزل به مامور پست تحویل دهند و این کار آنها را از کارهایی چون بسته بندی، اتلاف وقت در ترافیک و هزینه های رفت و آمد معاف خواهد کرد همچنین بسته پستی برای گیرنده درب منزل تحویل داده می شود.

در این سرویس امکان ارسال مرسولات پستی به مناطقی فاقد این سرویس پستی با قبول هزینه های آن امکان پذیر می باشد.

از مزایای دیگر پست هوایی اکسپرس داشتن بیمه مناسب، انجام کلیه امور گمرکی توسط شرکت پست، هزینه مناسب، سرعت بالا، ضریب ایمنی بالا ، امکان ارسال به سراسر کشور، مقرون به  صرفه بودن و رهگیری مرسوله در هر لحظه می باشد.

 

هزینه پست اکسپرس:

هزینه های بسته های پستی در سرویس های پستی با یکدیگر متفاوت است. برای محاسبه هزینه پست اکسپرس نوع مرسوله، ارسال داخلی یا بین المللی بسته پستی، وزن مرسوله، مقصد تحویل گیرنده و مشخصات کالا در محاسبه و ارزیابی هزینه آن تاثیرگذار خواهد بود.

 

پیگیری پست اکسپرس:

چنانچه بسته پستی را به داخل یا خارج از کشور توسط پست اکسپرس فرستاده اید حتما تمایل دارید تا پیگیری نمایید مرسوله شما در چه وضعیتی قرار دارد.

برای پیگیری پست اکسپرس؛ هر بسته و مرسوله پستی که از طریق اکسپرس ارسال می شود فرم هایی توسط امانت دهنده تکمیل می شود که بر مبنای این فرم چنانچه بازرس گمرک به بسته مشکوک شود، می تواند بسته پستی را باز نماید. چنانچه شما بسته خود را به یک شرکت خدمات پستی معتبر حمل و نقل بین المللی سپرده باشید، می توانید ظرف مدت زمان کوتاهی توسط شرکت مربوطه از آخرین وضعیت مرسوله پستی خود مطلع شوید. همچنین در زمان دریافت مرسوله پستی یک کد رهگیری به فرستنده داده می شود که از طریق آن می تواند مرسوله پستی خود را پیگیری و از دریافت آن توسط گیرنده اطمینان حاصل نماید.

 

هزینه پست TNT:

بدون شک پست یکی از مهمترین نیازهای روزمره محسوب می شود. انواع سرویس های پست این امکان را فراهم آورده است که کاربران با توجه به نیاز خود از سرویس های مختلف آن بهره مند شوند. با آگاهی از چگونگی، شرایط و مزایای هر یک می توانید در زمان ارسال مرسولات پستی خود بهترین گزینه را انتخاب نمایید. سرویس های پستی داخلی و بین المللی یک راهکار مطلوب و مناسب برای ارسال بسته ها و محموله های پستی هستند. دفاتر پستی همراه با فناوری و تکنولوژی روز توانسته اند این نیاز را به خوبی پوشش دهند.

پست TNT یک شرکت پستی بین المللی چند ملیتی است که ارسال بسته های پستی اکسپرس را به کشورهای مختلف عهده دار می باشد. این شرکت در اصل یک هلدینگ تجاری حمل و نقل هوایی و زمینی است که دفتر مرکزی آن در هلند می باشد.

هزینه پست TNT با توجه به کشور مقصد ارزیابی و محاسبه می شود. چنانچه مرسوله شما در لیست کالاهای ممنوعه شرکت نباشد مثلا اگر بسته ارسالی مدارک خود را توسط این سرویس پستی به کشور استانبول از راه هوایی ارسال نمایید حدودا 200 هزار تومان بابت آن پرداخت خواهید کرد و ظرف مدت 5 تا هفت روز به گیرنده تحویل داده می شود.

همین بسته پستی در صورتی که به کشور آمریکا؛ نیویورک ارسال شود هزینه ای حدود 500 هزار تومان قابل پرداخت برای شما خواهد داشت.

هزینه ارسال این بسته پستی به لندن هم مبلغ 250 هزار تومان خواهد بود.

ابعاد بسته ارسالی، وزن مرسوله پستی در تعیین هزینه آن نیز تاثیر بسزایی دارد. چنانچه مرسوله شما دارای حجم بیشتری نسبت به جرم آن باشد هزینه آن بر حسب وزن حجمی و چنانچه مرسوله دارای وزن جرمی بیشتری باشد هزینه آن بر حسب وزن جرمی آن ارزیابی خواهد شد.

جهت پیگیری مرسولات پستی TNT بین المللی کافی است به قسمت رهگیری مرسولات در سایت تی ان تی WWW.tntiran.com  مراجعه نمایید و در پنجره اهر شده کد رهگیری 9 رقمی را وارد نمایید در مدت زمان کوتاهی تمامی اطلاعات مربوط به بسته پستی شما نمایش داده می شود.

دیدگاه ها

(1) نظر ثبت شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برخی از مشتریان

افتخار میکنیم میزبان بهترین ها هستیم