پست سفارشی؛ معرفی کامل و تفاوت آن با پست پیشتاز

پیش از این و زمانی که راه ‌های ارتباطی بسیار محدود بود، ارسال و دریافت کردن بسته‌ های مختلف یا نامه، یکی از دشوار ترین کار ها به شمار می‌رفت. اما با بهبود روش‌ های ارتباطی و ارائه خدمات، روش‌ های بسیار کاربردی برای انتقال بسته و حتی نامه ‌ها بکار برده شد. پست سفارشی یکی از انواع روش ‌های مختلف ارسال مرسولات متنوع به صورت درون کشوری و یا حتی ارسال به خارج از کشور می‌ باشد. در این مقاله با این روش پستی و خدمات آن و نیز اختلاف قیمت پست سفارشی با دیگر روش های پستی آشنا خواهید شد.

 

معرفی پست سفارشی

زمانی که می خواهید یک بسته را به واسطه پست برای دیگری ارسال نمایید، روش های متنوع پست را باید بشناسید تا متناسب با نیاز و ضرورت تسریع مرسوله، بهترین روش ممکن را برگزینید. در این راستا پاسخ این پرسش که سرویس پست سفارشی چیست؟ می تواند به شما کمک شایانی نماید.

در صورتی که برای ارسال مرسوله ای پست سفارشی را انتخاب کنید، روال کار به شرح زیر می باشد:

  • دریافت مرسوله از مشتریان

  • ارائه رسید به متقاضیان

  • جابجایی مرسوله در مدت زمانی حدود یک هفته

در مقایسه این روش پستی با پست پیشتاز، می توان گفت که در این شیوه امکان ارسال 15 گرم وزن بیشتر مرسوله فراهم بوده و از لحاظ هزینه نیز نصف می باشد. به زبان ساده‌ تر، ارسال مرسوله با پست سفارشی در زمان کمتر و با هزینه نصف انجام می شود.

 

هزینه پست سفارشی چگونه محاسبه می شود؟

هزینه پست سفارشی را با وزن کردن مرسوله مورد نظر و بر حسب کیلوگرم محاسبه می کنند. اما با توجه به اینکه بازه زمانی تحویل مرسوله در پست سفارشی نسبت به پیشتاز بیشتر است، در نتیجه قیمت پیشتاز نیز بیشتر می باشد. در برخی موارد نیز ممکن است مسافت مورد نظر جهت ارسال یک مرسوله، در تعیین هزینه پست آن موثر باشد. علاوه بر تمامی موارد مذکور، در صورتی که بسته مورد نظر آسیب پذیر بوده و نیاز به بسته بندی خاصی داشته باشد، ممکن است هزینه بیشتری برای بسته بندی و ارسال از شما اخذ شود.

 

چگونه می توان پست سفارشی را رهگیری کرد؟

پیگیری بسته پستی ارسال شده باعث می شود تا مشتری بتواند اطلاعاتی اعم از تاریخ تحویل مرسوله به اداره پست، زمان احتمالی تحویل آن به گیرنده، و از همه مهم تر موقعیت مکانی مرسوله را دریافت نمایید. اداره پست معمولا برای پیگیری یک سفارش روش های متنوعی را ارائه می دهد. برخی از این روش ها به کمک سایت های اینترنتی می باشد و برخی دیگر از جابجایی های پستی ممکن است توسط پیامک نیز امکان پذیر باشد. در ادامه به بررسی روش های مذکور می پردازیم.

 

رهگیری پست سفارشی توسط سامانه اداره پست

یکی از رایج‌ ترین روش‌ های پیگیری بسته پستی، مراجعه به سامانه اداره پست است. به زبان ساده تر، شما می توانید با وارد کردن کد رهگیری بسته در سایت اداره پست، از وضعیت بسته خود با خبر شوید. هنگامی که کد پیگیری را در سایت وارد کنید، تمام جزئیات اعم از تاریخ و ساعت دقیق تحویل بسته، زمان بندی بسته بندی بسته و بارگیری آن درج می شود.

در صورتی که بسته پستی حاوی مدارک شناسایی یا برخی کارت های دیگر مانند گواهینامه یا کارت سوخت باشد، باید به سایت مربوط به ناجا و سامانه های تعریف شده در این زمینه مراجعه نمایید.

سفارشی

اختلافات پست سفارشی با پست پیشتاز چیست؟

همانطور که که پیش از این اشاره کردیم، برای پست یک مرسوله روش های متنوع پستی وجود دارد. در این بخش اختلافات عمده و مهم پست پیشتاز و سفارشی را بررسی می کنیم. این اختلافات شامل مدت زمان مورد نیاز برای تحویل مرسوله، بیشترین وزن ممکن و مورد قبول، هزینه های ارسال و بیمه مورد نظر برای هر کدام می شود.

  • مدت زمان مورد نیاز برای تحویل مرسوله: مدت زمان تحویل مرسولات در پست سفارشی کمی طولانی تر از پست پیشتاز است.
  • بیشترین وزن ممکن و مورد قبول برای ارسال مرسولات پستی: بیشترین وزن ممکن که قابل ارسال با پست سفارشی می باشد، حدود 40 کیلوگرم است، اما این وزن در پیشتاز نزدیک به 25 کیلوگرم می رسد.
  • هزینه های ارسال: هزینه های ارسال در روش سفارشی، نصف هزینه های مربوط به پست پیشتاز است.
  • بیمه در خدمات پست سفارشی و پیشتاز: پست سفارشی عاری از هرگونه بیمه بوده در حالی که پست پیشتاز یک بیمه عمومی دارد.

 

معرفی شرکت پستی دانا حمل

دانا حمل استارت فعالیت های خود را در سال 95 هجری شمسی زده و در واقع برای انجام امور خود یک گروه از افراد متخصص با سابقه در زمینه نقل و انتقالات در سطح کشور تشکیل داده است. در کنار گروه مذکور، یک تیم متخصص نیز در زمینه نرم افزار شروع به فعالیت کردند. به طور کلی هدف از تشکیل این گروه کاری، انجام انواع فعالیت های حمل و نقل در قالب و بستر فناوری اطلاعات و تکنولوژی های روز بود.

دانا حمل، ارائه خدمات با کیفیت، قیمت مناسب، تحویل به موقع، بیمه مرسولات و… را به مهم ترین وظایف خود دانسته و همواره در تلاش است که تمامی نقل و انتقالات را بر پایه این موارد انجام دهد.

 

آشنایی با خدمات ارائه شده توسط دانا حمل

شرکت دانا حمل ارائه کننده خدماتی مانند پست درب به درب، پرداخت در محل، خدمات مرتبط با بسته بندی و انبارداری و… می باشد.

پست درب به درب اولین و اصلی ترین خدمت ارائه شده توسط شرکت دانا حمل است که بسته را در سریع ترین زمان و در مقصد به افراد تحویل می‌دهد. درواقع در این شیوه هیچگونه واسطه‌ وجود نداشته و مشتری می‌ تواند بسته خود را در سریع ترین زمان و مکان مورد نظر دریافت کند. یکی دیگر از خدمات پرداخت درب منزل است که با استفاده از آن حتی افرادی که امکان پرداخت آنلانی را ندارند، می توانند پس از تحویل بسته خود، هزینه آن را به صورت نقدی پرداخت کنند.

بسته ‌بندی استاندارد در انبار و تفکیک آن به صورت‌ های دقیق و مشخص یکی دیگر از خدمات بسیار کاربردی شرکت دانا حمل است. این ویژگی باعث می شود تمام مرسوله ها به درستی بسته‌بندی شده و در زمان مشخص به مقصد ارسال شوند.

کلام نهایی

با پیشرفت روزافزون روش ‌های ارتباطی، امروزه تمام بسته های پستی و مرسوله های مختلف با امنیت و سهولت بیشتری به مقصد می رسند. علاوه بر آن، استفاده از پست سفارشی یا پیشتاز تنها روش های ارسال یک بسته نیستف بلکه روش های مختلفی برای این کار وجود دارد. شما می توانید با توجه به نوع بسته خود و زمانی که برای ارسال یا دریافت آن مد نظر دارید، بهترین روش را برای ارسال مرسوله خود انتخاب کنید.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برخی از مشتریان

افتخار میکنیم میزبان بهترین ها هستیم