هزینه پست در روش ها و شرکت های مختلف

هزینه پست اولین مسئله ای است که در زمان ارسال یک مرسوله پستی به آن توجه می شود. این امر موجب می شود تا متقاضیان استفاده از این خدمات موارد تاثیر گذار بر تعیین قیمت ها را شناسایی کرده و در زمان لازم به کار ببرند. در ادامه این مقاله با هزینه های پستی شرکت های مختلف و دلایل تاثیرگذار بر تعیین قیمت آن ها آشنا خواهیم شد.

آشنایی با عوامل کلی تعیین کننده هزینه پست

به طور کلی می توان گفت که همواره هزینه های پستی در تمامی شرکت های پستی به عواملی مانند تعهد زمانی، نوع مرسوله، رده وزنی، ارسال درون استانی، ارسال برون استانی همجوار، ارسال برون استانی غیرهمجوار بستگی دارد. اما همین تخمین هزینه با توجه به معیارهای مذکور نیز قابل تغییر است و تغییرات آن با توجه به افزایش وزن مرسوله و یا کاهش بازه زمانی تعیین شده برای ارسال و تحویل آن صورت می گیرد. در این بخش به بررسی هر یک از موارد ذکر شده می پردازیم.

هزینه پست شرکت ها

  • تعهد زمانی:

یک بازه زمانی مشخص است که با توجه به مسافت مورد نظر جهت جابجایی مرسوله از جانب شرکت پستی مورد نظر اعلام می شود. در صورتی که مشتری بخواهد تا حد امکان بازه زمانی را کوتاه کند، به ازای هر روزی که کسر می شود، درصدی به مبلغ اولیه اضافه می شود، هر چه تعداد روزهای کاسته شده بیشتر باشد، درصد افزایش نرخ بیشتر می شود.

  • نوع مرسوله:

یک بسته پستی ممکن است به صورت پاکت، بسته، جعبه، کیسه و یا … باشد، که هزینه ارسال هر یک از اینها با یکدیگر متفاوت است.

  • رده وزنی:

این رده بندی ممکن است با توجه به نوع مرسوله تعیین گردد به عنوان مثال وزن پاکت های پستی را از یک گرم تا نیم کیلوگرم و نیم کیلو تا یک کیلوگرم در نظر می گیرند. وزن تعیین شده برای بسته پستی حداکثر مجاز یک کیلوگرم است. همچنین اگر بسته و پاکت با هم باشند و وزن آن ها بیشتر از یک کیلوگرم شود، به ازای هر کیلوگرم درصدی به مبلغ اولیه اضافه می شود.

  • ارسال درون استانی:

همان طور که به نظر می رسد به معنی جابجایی مرسوله پستی در یک استان و مثلا از محله ای به محله دیگر و یا از شهرستانی به شهرستان دیگر می باشد.

  • ارسال برون استانی همجوار:

یعنی جابجایی مرسوله پستی مابین استان های اطراف که فاصله زیادی با مبدا ندارند.

  • و در نهایت ارسال برون استانی غیرهمجوار:

به معنی ارسال محموله پستی به دیگر استان ها و یا حتی خارج از کشور است. بدون شک هرچه مسافت مورد نظر برای ارسال طولانی تر باشد، نیاز به وسایل حمل و نقل مختلف بوده و در نتیجه هزینه های مربوط به پست متنوع می شود.

بررسی تغییراتی که در هزینه پست عادی 99 صورت گرفت

طبق تصمیمات به عمل آمده در خصوص هزینه های مرسولات پستی، از تاریخ اعلام این تغییرات به بعد، جابجایی و انتقال بسته های پستی بیشتر از پنج کیلوگرم تنها توسط پست پیشتاز صورت می گیرد. هزینه پست پیشتاز نیز در مقایسه با هزینه پست ساده و یا هزینه پست عادی، بیشتر است. از ویژگی های پست پیشتاز، می توان به بازه زمانی کوتاه برای تحویل محموله پستی اشاره کرد. به عنوان مثال اگر مقصد بسته پستی شده در داخل کشور باشد حداکثر بعد از سه روز کاری تحویل گیرنده می شود. اما اگر قصد ارسال به خارج از کشور را داشته باشید، به محض اینکه بسته به کشور مقصد برسد، نهایتا سه روز طول می کشد که به گیرنده تحویل دهند. در ادامه دو جدول را مشاهده می کنید که اولی روش تعیین هزینه پست را در تهران و مراکز استان نشان می دهد و جدول دوم نیز هزینه مربوطه را در دیگر شهرستان ها بیان می کند.

هزینه پست پیشتاز

آشنایی با نحوه محاسبه هزینه های پست در فروشگاه های اینترنتی

امروزه با توجه به رونق روزافزون کسب و کارهای اینترنتی، نقش پست در این کسب و کارها پر رنگ تر شده است. اما بخاطر سوء استفاده های انجام شده از این بستر، اعتماد برخی کاربران نسبت به فضای مجازی و پرداخت های آنلاین سلب شده است. به همین علت نیاز به خدماتی که مشتری بتواند درب منزل وجه خرید خود را پرداخت کند، بیشتر احساس می شود. در همین راستا، شرکت های مختلف پستی مانند دانا حمل، امکان پرداخت درب منزل تحویل گیرنده را فراهم کرده اند. با استفاده از این امکانات، خریداران ابتدا سفارش خود را دریافت می کنند و سپس اقدام به پرداخت هزینه خرید و هزینه پستی آن می نمایند.

پس به طور کلی می توان به این نتیجه دست یافت که خدمات متنوع پست در زمینه پیشرفت کسب و کارهای اینترنتی نقش بسیار مهمی را ایفا می کند. بعضی دیگر از شرکت های پستی، با داشتن شعب مختلف در اقصی نقاط کشور و حتی جهان، توانسته اند انتقالات مرسولات را راحت تر کنند.

 

اما در نهایت شرکت دانا حمل با در نظر گرفتن شرایط مشتریان در مبدا و مقصد یک مرسوله پستی همواره سعی دارد خدمات متمایز و ارزنده ای را در کنار ایجاد اشتغال پایدار ارائه دهد که در ادامه با آن ها آشنا خواهید شد.

 

خدمات ارزنده دانا حمل شامل جابجایی مرسوله پستی به صورت درب به درب، خدمات پرداخت آنلاین، بسته بندی و انبارداری بسیار مناسب و ایمن می باشد که باعث جذب رضایت مشتریان شده و کاربران این شرکت ، با به کارگیری نرم افزار مربوطه و یا سایت شرکت، اقدام به ثبت سفارشات بسته های خود می کنند.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برخی از مشتریان

افتخار میکنیم میزبان بهترین ها هستیم