راه پیش رو برای زنجیره های تامین

در سرتاسر جهان، زنجیره های تامین در حرکت دائمی هستند. حتی زمانی که تولید کند می شود و تحویل به تاخیر می افتد، عناصر اساسی عرضه همیشه فعال هستند. در هر لحظه کارخانه‌ها فعالیت می‌کنند، کشتی‌های باری حرکت می‌کنند، هواپیماها بلند می‌شوند و کامیون‌ها در جاده‌ها هستند.

 

برای رهبران کسب‌وکار امروز، به‌ویژه آنهایی که در فضای شرکت‌های کوچک و متوسط ​​(SME) هستند، مهم‌ترین سوال این نیست که آیا زنجیره‌های تامین به حرکت خود ادامه می‌دهند یا خیر، بلکه این است که این زنجیره های تامین در سال 2022 به کجا می‌روند.

 

آیا شاهد ادامه اختلال در تولید و تاخیر در حمل و نقل در جاده ها خواهیم بود؟ و چگونه اکوسیستم های لجستیک می توانند در نهایت با تغییرات چشمگیر ناشی از تجارت الکترونیک جهانی سازگار شوند؟

 

وضعیت زنجیره های تامین

پس از بیش از یک سال چالش های ناشی از بیماری کرونا، زنجیره های تامین به وضوح تحت فشار قرار گرفته اند.

دلایل متفاوت و پیچیده است:

در اوایل دوران کووید-19، تعطیلی کارگاه ها و تولیدات با تغییرات ناگهانی در تقاضای مصرف‌کننده دنبال شد. سپس در سال 2021، با پس انداز و امیدواری به بهبود بیماری کرونا، خریداران بصورت آنلاین به فروشگاه ها هجوم آوردند. تدارکات تجاری افزایش یافت در همان زمان، گلوگاه های حمل و نقل افزایش یافت که به دلیل ترکیبی از عناصر از جمله کاهش پروازهای خطوط هوایی تجاری (که حمل بار نیز انجام می شود) و جابجایی کشتی های باری و کانتینرها ایجاد شد. در نهایت، اختلالات نیروی کار و کمبود نیروی کار همچنان بر زنجیره تامین از تولید تا حمل و نقل کامیون تاثیر می گذارد.

 

با این حال، واقعیت این است که زنجیره های تامین بسیار قبل از شروع کرونا به چالش کشیده شدند. سال‌ها رشد تجارت الکترونیک B2B و B2C، بی‌ثباتی سیاسی جهانی، اختلافات تجاری، بلایای طبیعی و مشکلات زیرساختی، همگی به استرس فزاینده کمک کرده‌اند.

 

همچنین بخوانید: عوامل تاثیر گذار در مدیریت زنجیره تامین

زنجیره های تامین

آینده لجستیک و حمل و نقل

با ظهور انواع جدید COVID-19 و با توجه به اینکه بسیاری از مردم در سراسر جهان هنوز واکسینه نشده اند، “عدم قطعیت”، عامل مهمی در معادله زنجیره تامین در سال 2022 باقی خواهد ماند. اما احتمال ایجاد اختلال به دلیل تعطیلی، کاهش سرعت و کمبود نیروی کار زیاد است.

 

خبر خوب این است که  دانا حمل برای پیشبرد اهداف در سال پیش رو موقعیت خوبی دارد. ما روی افراد، امکانات و ناوگان خود سرمایه گذاری کرده‌ایم، طی یک سال گذشته نمایندگی های خود را در شهرمهای مختلف گشترش داده ایم و همچنین در تهران چند شعبه در نقاط مختلف شهر مشتقر کرده ایم، همه اینها برای افزایش ظرفیت در شبکه توزیع ما می باشد.

 

همچنین بخوانید: 4 اصل مهم مدیریت کسب و کار و حمل و نقل در زمان اپیدمی کرونا

 

در حالی که شبکه توزیع و تحویل دانا حمل در حال گسترش است، با این حال شبکه‌های حمل و نقل به طور کلی در سال 2022 با فشار مواجه خواهند شد. اما این تلاش تنها زمانی مؤثر است که در کل زنجیره، کارایی وجود داشته باشد. این بدان معناست که انبارها به صورت 24 ساعته کار ‌کنند، اطمینان حاصل ‌کنیم که وسائل حمل و نقل کاملا در دسترس هستند. تا زمانی که هر عنصر به طور کامل مورد توجه قرار نگیرد، مشکلات ممکن است ادامه داشته باشند.

 

دیدگاه بلند مدت

فناوری و پیشرفت‌های لجستیک در حال تغییر نحوه جابجایی، ذخیره‌سازی و ردیابی کالاها است. اما تأثیر کامل اینترنت اشیا (IoT)، روباتیک، و واقعیت افزوده (AR)، بدون سرمایه‌گذاری حیاتی بر روی افراد قابل درک نیست.

 

زنجیره‌های تامین برای شرکت‌ها در سراسر بخش‌های تجاری حیاتی هستند و در بازار کار پررقابت امروزی، جذب و حفظ بهترین استعدادها در زنجیره تامین پیامدهای گسترده‌ای برای اقتصادهای محلی و منطقه‌ای در سراسر جهان دارد. در دانا حمل، ما همچنان به ایجاد یک محیط کاری جذاب و با ارزش ادامه می دهیم، در حالی که تیم های خود را به ابزارها و آموزش هایی که برای برتری نیاز دارند مجهز می کنیم.

 

در طول سال آینده و پس از آن، ما انتظار داریم تمرکز بیشتری بر توسعه نیروی کار در سراسر تجارت الکترونیک و صنایع لجستیک داشته باشیم. از تولید گرفته تا حمل و نقل، شرکت هایی که زنجیره تامین را تشکیل می دهند، باید بهترین استعدادها را جذب کرده و به دنبال آنها باشند، حتی اگر از فناوری های جدید و اتوماسیون استفاده می کنند.

 

شکی نیست که شرکت‌ها در سراسر جهان در سال 2022 با چالش‌های زنجیره تامین همچنان مواجه خواهند بود. اما با تصور آینده حمل و نقل و لجستیک و تعهد به پیگیری آن، کسب‌وکارها و دولت‌ها می‌توانند این راه طولانی را به سوی امنیت اقتصادی جهانی طی کنند.

منبع

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برخی از مشتریان

افتخار میکنیم میزبان بهترین ها هستیم