معرفی خدمات شرکت پست

از دیر باز مردم برای انتقال نامه یا مرسولات خود از پست استفاده می کردند که به مرور زمان اداره ای به نام پست در سراسر جهان ایجاد شد که بتواند این خدمات را به درستی و با اطمینان بیشتری انجام دهد. اداره یا شرکت پست یک واحد خدماتی است که زیر نظر شرکت پست جمهوری اسلامی ایران فعالیت دارد و تابع قوانین و ضوابط این شرکت می باشد و ظیفه اصلی آن پذیرفتن، ارسال و تحویل مرسوله به گیرنده در داخل یا خارج از کشور است. شاید بارزترین مزیت خدمات شرکت پست صرفه جویی در وقت و هزینه است که سال هاست مورد توجه بسیاری از مردم قرار گرفته است.

امروزه با توجه به ایجاد فروشگا های اینترنتی و خدمات درب به درب برخی فروشگاه ها شرکت های زیادی در این زمینه به فعالیت پرداخته اند و بازده خوبی نیز در پی داشته است، در واقع با بستن قرار داد بین این فروشگاه ها و شرکت های پست این فرآیند صورت می گیرد.

در ادامه برخی از مهمترین خدمات شرکت پست را به مورد بحث قرار می دهیم

پست پیشتاز:

پست پیشتاز سریع ترین سرویس دهی خدمات شرکت پست به شمار می آید که تمام مراحل کار از لحظه دریافت مرسوله از فرستنده تا رساندن آن به دست گیرنده در داخل یا خارج از کشور در کوتاه ترین زمان ممکن انجام می شود، این فرآیند در سطح کشور حداقل در 24 ساعت و حداکثر در 48 ساعت انجام می شود.

در پست پیشتاز به هر مرسوله یک بار کد 10 یا 20 رقمی جهت پیگیری مرسوله صادر می شود. که با مراجعه به سایت پست می توان از این ویژگی استفاده نمود.

پست رستانت:

این نوع پست از خدمات شرکت پست مخصوص اشخاصی است که آدرس دقیق پستی ندارند و می توانند دفتر یا اداره ای را به عنوان مبدأ انتخاب کنند و گیرنده با ارائه کارت شناسایی معتبر کالای خود را دریافت می نماید.

در این نوع پست فرستنده هنگام درج نشانی باید نام گیرنده، نام شهر و نام دفتر یا اداره ای که قرار است مرسوله در آن نگهداری شود، درج کلمه رستانت به صورت درشت قید شود. پست رستانت بیشتر برای گردشگران، مسافران و کسانی که اقامتگاه دائمی ندارند گزینه مناسبی است.

پست اکسپرس:

این نوع پست قابلیت توزیع ویژه مرسولات را دارد به گونه ای که فرستنده در قبال هزینه اضافی پرداختی به اداره پست مرسولات خود را در اولویت ارسال قرار می دهد.

صندوق شخصی:

هر فردی با مراجعه به اداره پست می تواند صندوق شخصی را برای خود تقاضا کند و مرسولات ارسالی برای وی در آن صندوق قرار می گیرد، این مزیت در بیشتر ادارات پست موجود است و به جای اعلام نشانی کامل تنها شماره هایی به عنوان آدرس اعلام می شود.

پست مستقیم:

یکی از جدیدترین خدمات شرکت پست راه اندازی پست مستقیم است که حلقه اتصال تولید کنندگان و عرضه کنندگان کالا و خدمات با مشتریان است. این روش تنها روش تبلیغاتی است که به صاحبان کسب و کار اجازه می دهد تا از طریق بانک های اطلاعاتی ویژه این سرویس می تواند با مخاطبان مورد نظر خود به صورت مستقیم ارتباط برقرار کند.

پست سفارشی:

در پست سفارشی مشتری به ازای مرسولات ارسالی خود رسید یا قبض دریافت می کنند. مشتریان می توانند مرسولاتی از جمله نامه، مطبوعات، کارت پستال، بسته کوچک و سایر امانات را برای گیرنده ارسال نماید و مأموران پست هنگام تحویل مرسوله از گیرنده تأییدیه دریافت می گیرند و همچنین مشتری می تواند محموله خود را خیلی راحت پیگیری نمایند.

پست یافته:

به سرویس دهی اطلاق می شود که با هدف جمع آوری مدارک گمشده از سوی شرکت پست جمهوری اسلامی ایران جهت خدمات تسهیلات و رفاه هر چه بیشتر هموطنان عزیز در کشور راه اندازی شده است. از جمله این اسناد و مدارک شناسنامه، گواهینامه، گذرنامه، کارت های نظامی، اسناد ازدواج و مالکیت مدارک خودرو، چک و دسته چک، دفترچه پس انداز، عابر بانک و دفترچه بیمه از این طریق قابل دسترسی هستند.

صاحبان مدارک گمشده با مراجعه به دفاتر پستی، فرم مربوط به مشخصات و مشخص نمودن سند گمشده درخواست خود را اعلام کنند، سپس با دریافت هزینه اسناد با پست پیشتاز برای گیرنده ارسال می شود.

پست

پست ویژه:

یکی از سریع ترین خدمات شرکت پست به شمار می آید که جهت صرفه جویی در وقت و زمان هموطنان ساماندهی شده است. این سرویس در تمام استان ها فعالیت دارد و مرسوله بعد از تحویل دادن به پست حداکثر تا ساعت 10 صب روز بعد به دست گیرنده می رسد.

از ویژگی های این نوع پست می توان به فناوری های نوین جهت اطلاع فرستنده از تحویل مرسوله به گیرنده و رسید تحویل گیرنده به دست فرستنده است، همچنین در صورت تأخیر دو برابر کرایه را به عنوان غرامت پرداخت می کند.

 

چگونه می توان شکایت از اداره پست را ثبت و پیگیری نمود؟

یکی از خدمات شرکت پست ساماندهی سایت و همچنین ارائه شماره سامانه به مشتریان این زمینه را فراهم کرده است که شکایت خود را از اداره پست را به دلیل عملکرد نامناسب پست داشته باشند و همچنین در صورت سؤال از اداره پست از این دو طریق مراجعه نمایند.

 

 پیگیری مرسوله از خدمات شرکت پست :

در صورت نرسیدن مرسوله پستی، فرستنده و گیرنده می توانند مرسوله خود را با مراجعه حضوری به اداره پست یا از طریق سایت پست، به دو صورت پیگیری مرسوله پستی با نام خانوادگی و پیگیری مرسوله پستی با کد ملی می توان پیگیری کرد.

با پیشرفت تکنولوژی و امکان خریدهای اینترنتی همواره یکی از دغدغه های اصلی فروشندگان تحویل به موقع و سالم کالا به دست مشتری است که پست دانا حمل با ایجاد بسترهای ویژه (ایجاد اپلیکیشن) راه را برای سفارش مشتریان هموار نموده است و با ایجاد خدمات با کیفیت و قیمت مناسب گام بزرگی در ارائه خدمات پستی به مشتریان عزیز برداشته است.

 

آشنایی با خدمات دانا حمل

با گردهم آمدن افراد متخصص و کاربلد که در زمینه های شغلی خود سوابق درخشانی دارند، در سال 95 شرکتی جهت ارائه خدمات متنوع پستی راه اندازی شده و فعالیت های خود را آغاز نمود. مسئولیت مهم این شرکت انجام خدمات بسیار مناسب و با کیفیت و قیمت های مقرون به صرفه به مشتریان خود می باشد. ارائه بیمه برای انتقالات لازمه و جابجایی مرسولات، از خدمات مهم دانا حمل است که مورد استقبال مشتریان واقع می شود.

خدمات این شرکت با توجه به نوع ارائه دارای سه دسته بندی کلی به شرح زیر می باشد:

پر طرفدارترین خدمات دانا حمل سرویس درب به درب است. که با استفاده از این سرویس هزینه های مشتری ها و فروشندگان، کاهش یافته و همچنین و کاهش مصرف  سوخت ، کم کردن آلاینده های محیطی و نگهداری مناسب از طبیعت از جمله مزایای مهم این سرویس شناخته می شود. روال کاری در این روش به این صورت است که یک فروشنده، با شرکت هماهنگ شده و بسته خود را تحویل مامور شرکت داناحمل می دهد، و عملیات ارسال سریع کالا از طریق ناوگان دانا حمل انجام می گردد. با به کار گیری این روش ارسال، بیشتر واسطه ها حذف شده و در نتیجه این امر، هم در زمان و هم در هزینه های ارسال کالا صرفه جویی می شود.

برخی افراد به هر دلیلی تمایل به پرداخت هزینه کالا به صورت آنلاین ندارند، در نتیجه با فراهم شدن شرایط پرداخت در محل، باعث افزایش رضایت مندی مشتریان و جلب بیشتر اعتماد آن ها خواهد شد.

  • خدمات بسته بندی و انبارداری

که با دقت و حساسیت خاصی صورت می گیرد، باعث می شود که محمولات پستی از هر گونه آسیب احتمالی مصون بمانند و در نتیجه دانا حمل سلامت مرسولات پستی را تا رسیدن به مقصد تضمین می کند. در صورتی که نیاز به انبار کردن محمولات باشد، بخاطر داشتن انباری مناسب و منظم، تمامی محمولات به خوبی دسته بندی شده و در کمترین زمان ممکن به مقصد می رسند.

برای بهره مندی از خدمات مذکور، تنها کافی است به آدرس اینترنتی سایت مراجعه کرده و با عضویت در آن سفارشات مورد نیاز خود را ثبت کرده و به راحتی تمامی مراحل تحویل، پرداخت و دریافت مرسوله را توسط گیرنده انجام دهید.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برخی از مشتریان

افتخار میکنیم میزبان بهترین ها هستیم