چرا برون سپاری خدمات لجستیک مهم است؟

شاید کمی باورش سخت باشد اما لجستیک در شرکت ها و کارخانه هایی که دستی در تجارت دارند می تواند 35 درصد هزینه های آن ها را درگیر خود کند اما باید بدانید که برای موفقیت بیشتر و سود آوری صعودی حتی شاید بهتر باشد که بیشتر از این درصد ها را به لجستیک اختصاص دهید. همانطور که زنجیره تامین در حال پیشرفت است می توان برای بخش لجستیک نیز انتخابی هوشمند داشته باشید و آن را به طور کامل برون سپاری کنید.
شاید به این فکر کنید که چه دلیلی برای برون سپاری خدمات لجستیک می توانیم داشته باشیم؟ برون سپاری لجستیک امری هوشمندانه است زیرا این کار در مجموعه شما باعث وقت گیری بسیاری خواهد شد و حتی هزینه بسیار زیادی را به شما تحمیل خواهد کرد و تمرکز یک شرکت تجاری را از اهداف و تجارت خود برای کارهای بیهوده بر هم می زند. شما باید سعی کنید تمرکز اصلی خود را بر روی روش های کسب و کار و تجارت بگذرید و لجستیک را به افرادی بسپارید که کار خود به طور تخصصی در این حوزه انجام می دهند.
اما برای روشن شدن موضوع می خواهیم به دلایل مهمی اشاره کنیم که می تواند نشان دهد برون سپاری لجستیک می تواند منطقی و به نفع سازمان شما باشد.

دلایل مهم برای برون سپاری خدمات لجستیک

برخی دلایل را در این بخش معرفی می کنیم که بتوانید از برون سپاری لجستیک و منافع آن برای شرکت خود آگاه شوید:

دریافت خدمات تخصصی از افراد متخصص

بسیاری از شرکت های مطرح که به طور تخصصی کار لجستیک را انجام می دهند می توانند حتی تضمین کنند که کارهای چرخه تامین را برای شما به صورت کامل انجام می دهند و بدون نگرانی می توانید کار خود را جلو ببرید.

برون سپاری خدمات لجستیک
تمرکز خود را روی کارهای مهم شرکت بگذارید

اینکه بخواهید مدیریت حمل و نقل و لجستیک را انجام دهید کاری بسیار زمان بر و پیچیده است. باید تا می توانید از کارهایی که جلوی پیشرفت شغلی و تجارت شما را می گیرند و شما را از آن ها غافل می کنند بگیرید و به صورت تخصصی روی کارهای خود تمرکز نمایید. زمان یکی از بزرگترین سرمایه هایی است که شما در شرکت دارید و می توانید از آن تنها برای کسب و کار خود استفاده نمایید. یکی از راهکارهایی که می تواند باعث ذخیره ی زمان شما باشد برون سپاری اعمال لجستیک است.
با برون سپاری کردن امور لجستیک دیگر وقت دارید بر روی موضوعات مهمی همچون کسب و کار و تجارت خود تمرکز نمایید.

صرفه جویی کردن در هزینه های شرکت

شاید در ابتدا فکر کنید با برون سپاری خدمات جستیک شما متحمل بار سنگینی از هزینه ها شده اید اما تفکری نادرست را پیش گرفته اید. شما زمانی که بتوانید متخصصین لازم برای برون سپاری عملیات لجستیک را پیدا کنید، می توانید دیگر از هزینه های سرسام آور عملیات لجستیک نیز رهایی یابید و یک هزینه ثابت و مشخص را برای آن در نظر بگیرید.

نیروی انسانی کمتری را درگیر کنید

شما در صورتی که بخواهید خدمات لجستیک را خود انجام دهید باید نیروی انسانی زیادی را درگیر مسائل لجستیک کنید و همین موضوع هزینه های زیادی را روی دوش شرکت خواهد گذاشت. می توانید با کاهش نیروی انسانی غیر متخصص، کسانی را وارد حوزه کاری خود کنید که سال ها در حوزه لجستیک تجربه کاری دارند.

بدهی های خود را کاهش دهید

بدون در نظر گرفتن اینکه برون سپاری می تواند بر روی هزینه هایی همچون رسیدگی به انبارها و وسایلی که با آن حمل و نقل را انجام می دهید تاثیر بگذارد، می تواند بر روی زمانی که دارید نیز صرفه جویی کند زیرا دیگر زمان زیاد اضافی نخواهید شد و تمامی کارها بر عهده شرکت طرف قرارداد است که همین مسئله از مسئولیت های شما خواهد کاهید.

هزینه های خرد را پرداخت نکنید

با برون سپاری امور لجستیکی دیگر هزینه های خرد مانند هزینه های نگهداری، مالیات مربوطه و … را نیاز نیست بپردازید زیرا تمامی آن ها برعهده شرکت موردنظر است و می توانید این هزینه ها را به شرکت خود بازگردانید.

خدمات بهتری به مشتریان خود بدهید

وقتی خدمات لجستیک را به یک شرکت متخصص در حوزه لجستیک بسپارید، مشتریان بسیار بهتر می توانند خدمات دریافت کنند و رضایت بیشتری در دریافت محصولات و کالاهای خود خواهند داشت.

برون سپاری خدمات لجستیک
با علم روز گام بردارید

اکثر شرکت های زنجیره ای که بسیار در حوزه خود موفق هستند توانسته اند کار خود را با علم روز و فناوری پیش ببرند. این شرکت ها همگی با برترین شرکت های لجستیک همکاری دارند و نمی گذارند که کار خود درگیر این مسائل گردد و برای همین پیشرفت خود را بسیار بالا می برند. شرکت هایی که مطرح هستند و کار خود را در ابعاد بزرگ انجام می دهند به رضایت مشتریان اهمیت بسیاری می دهند و به دنبال راه هایی هستند که تکنولوژی بتواند راه حلی بسیار راحت تر برای آن ها پیدا کند.

طبق روال استاندارد حرکت کنید

معمولا شرکت هایی که زنجیره تامین را از هر گونه خطری دور می سازند و در کار خود خبره هستند، تلاش می کنند تا بر تمامی خدمات لجستیک مدیریت داشته باشند و روال مناسبی را برای خود درست کنند و همین مورد باعث خواهد شد که یک استاندارد برای تحویل و حمل و نقل محصولات خود داشته باشید.

گسترش کسب و کار

اگر می خواهید زنجیره تامین را مدیریت کنید باید یک قرارداد بلند مدت با شرکت های لجستیکی داشته باشید تا بتوانند روی حضور شما در کار خود حساب کنند و کار شما را یک اولویت بدانند.

زنجیره تامین همیشه نیاز به رشد دارد

همانطور که روز به روز در تلاش هستید تا کسب و کار خود را رشد دهید باید سعی کنید که تیم لجستیک شما نیز رشد داشته باشد و نیاز است که زمان و هزینه بیشتری برای این موضوع صورت گیرد زیرا نیازمند این خواهد بود که بتوان کار شما به بهترین نحو در ابعاد بزرگتر انجام شود . مدیریت این ابعاد نیازمند وقت بیشتر و به طور معمول هزینه بیشتری خواهد بود.

قابلیت ارتقا در تیم های شخص ثالث لجستیک

همانطور که کسب و کار شما رشد می کند، شرکت های لجستیکی این امکان را به شما خواهند داد که بتوانید فضای انبار و سرویس هایی که موردنیاز حمل نقلتان است را کنترل کنید و آن ها را افزایش دهید تا بهتر آن ها با کار شما تطابق پیدا کنند.

 

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برخی از مشتریان

افتخار میکنیم میزبان بهترین ها هستیم